keskiviikko 12. lokakuuta 2011

Eläinlääkäriin

Hilulla alkoi ripuli viikonloppuna, ja eilen aamulla sen kakan seassa oli verta. Kävin eläinlääkärissä varaamassa ajan ja niillä oli onneksi yksi peruutusaika, muuten ei oltais päästy enne huomista. Ensin lääkäri kyseli kaikenlaista, ja sitten se tutki Hilua pöydällä. Voi että miten hienosti Hilu oli! Se vaan seistä pönötti vaikka mä en edes antanut sille nameja, pidin vaan kiinni. Ei siitä mitään erikoista löytyny. Lääkäri sitten pisti Hilun niskaan jotain, joka saattaa tuntua koirasta myöhemmin oudolta.
Hilu rupesi melkein heti rapsuttamaan sitä paikkaa johon sitä oli pistetty. Se rapsutteli sitä melkein koko ajan, ja ihmetteli kun kaikki huusi sille, että ei saa. Mä laitoin sille hienon paidan, ettei sen kaikki karvat lähtisi eikä se raapis itteensä verille. Ei paita näyttänyt Hilua häiritsevän, ei sitä yleensä mitkään vaatteet häiritse. Jatkoi vaan rapsuttelua.

Muuten meillä on mennyt hyvin. Viikonloppuna meillä kävi molempina päivinä vieras, joka viipyi vähän aikaa. Tervehdys-haukkujen jälkeen Hilu oli hiljaa ja meni haistelemaan vierasta. Kaikki meni hyvin, kunnes vieras lähti liikkumaan ja Hilu rupes haukkumaan. Sen mielestä meillä olevat vieraat on nähtävästi ok, kunhan ne ei liiku. On edistystä kuitenkin tapahtunut.

Maanantaina me mentiin mun kaverin luokse ja tehtiin 1,5h lenkki. Meidän piti mennä metrolla, ja se oli pelottavaa! Hilu oli vähän rennompi kuin aiemmin ja oli koko matkan kuitenkin ihan hiljaa. Perillä mä tervehdin mun kaveria, ja Hilu oli ihan hiljaa. Ennen se on haukkunut jos joku vieras on puhunut mulle ulkona. Hilu vähän haisteli ja sitten me lähdettiin kävelemään. Hilu oli tosi kiltti koko lenkin ajan ja lopulta se rupes kerjäämään mun kaverilta ruokaa. Paluumatka meni paremmin kuin menomatka, metro ei ollut enää läheskään yhtä pelottava. Hilu oli varmaan niin väsynyt ettei jaksanut pelätä.

Hilu on jo 1,5 v vanha. Puoltoistavuotislahjaksi mä tein sille uuden pannan. Siitä ei tullut kauheen hieno, koska mun ompelemistaidot on vähän ruosteessa (tai niitö ei ole koskaan ollut). Uusi panta ei varmaan koskaan tule vakituiseen käyttöön, mutta saimpahan sen sentään tehtyä.
Hilun uusi prinsessa-panta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti